Τη δημιουργία μιας διαδικτυακής πύλης στην οποία θα προβάλλονται και θα προωθούνται τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης, ενέκρινε με απόφασή του το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο ειδικός γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Ανάπτυξης, Αντώνης Μαρκόπουλος, υπέγραψε την Πράξη «Ανάπτυξη Portal προβολής και προώθησης των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας Κρήτης», η οποία εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Το εν λόγω portal θα δίνει έμφαση στα προϊόντα αιχμής του νησιού και μεταξύ άλλων, όπως σημειώνεται στην απόφαση, θα διασυνδεθεί με το επιχειρησιακό σχέδιο «Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων», του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Το «Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων» έχει ως στόχο του να προωθήσει τα τοπικά και παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα της κάθε Περιφέρειας της Ελλάδας.
Το ελαιόλαδο, οι επιτραπέζιες ελιές, το σταφύλι, η τσικουδιά, το πετιμέζι, το σταμναγκάθι, τα εσπεριδοειδή, το φραγκόσυκο, το αβογκάντο, η μπανάνα, είναι μερικά από τα προϊόντα που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι. Από γαλακτοκομικά προϊόντα θα περιέχονται μεταξύ άλλων, γάλα, κρέας, αβγά και κυρίως κίτρινα τυριά ενώ και πολλά άλλα προϊόντα όπως κηπευτικά, καλλυντικά με βάση τα τοπικά προϊόντα και αφεψήματα, αρωματικά φυτά, μέλι.
Η ιστοσελίδα θα είναι διαθέσιμη εκτός από την ελληνική γλώσσα και στην αγγλική.
Ο χρόνος υλοποίησης της πράξης είναι 18 μήνες, με ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών να ορίζεται η 31 Δεκεμβρίου του 2015 και η δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της κοινοτικής συνδρομής θα φτάσει τα 460.150€.
Οι στόχοι της πρότασης:
• Ανάπτυξη της τοπικής γεωργικής παραγωγής με σκοπό την κάλυψη των τοπικών διατροφικών αναγκών και τη μείωση της εξάρτησης από την Ηπειρωτική Ελλάδα.
• Διασύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τον τουρισμό και προώθηση των τοπικών, παραδοσιακών και υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων μέσω αυτού.
• Επέκταση των δυναμικών κλάδων της πρωτογενούς παραγωγής με στόχο την προώθηση των προϊόντων στην εθνική και διεθνή αγορά.
• Βελτίωση και σταθεροποίηση της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων με σκοπό την προώθησή τους στην εγχώρια αλλά και στη διεθνή αγορά.