Οι «Διαδρομές με πυξίδα τη Βιβλιοθήκη του προγράμματος Future Library», συνεχίζονται με μεγάλη επιτυχία. Την περασμένη Δευτέρα 9/07/2012 δύο ομάδες παιδιών από 5 έως 12 ετών παρακολούθησαν την ανάγνωση του βιβλίου «Το δέντρο που έδινε» του Σελ Σιλβενστριάν, που τους διάβασε με θεατρική αφήγηση η πολυτάλαντη εθελόντρια -καθηγήτρια και αρχαιολόγος κ. Λίζα Χρυσικοπούλου.
Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ανέλπιστα μεγάλη και οι υπεύθυνες του προγράμματος κ. Εργίνα Καναβάκη και κ. Ειρήνη Δραγασάκη δήλωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένες από την ανταπόκριση που βρίσκει στην πόλη μας η Διαδραστική ανάγνωση, η δραματοποίηση, η ζωγραφική, το κολλάζ και οι συζητήσεις που ακολουθούν μετα παιδιά! Επίσης νιώθουν την ανάγκη να εκφράσουν ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες τις εθελόντριες και σε όλα τα παιδιά και τους γονείς.
ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ: ΓΙΑΣΑΚΗ ΕΛΠΙΝΙΚΗ, ΚΟΥΤΟΥΛΑΚΗ ΠΟΠΗ, ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΔΟΛΑΨΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΒΟΥΛΑ ΚΟΚΟΛΑΚΗ, ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΚΟΝΤΟΠΑΥΛΑΚΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΑ, ΕΛΙΝΑΚΑΜΑΡΑΤΟΥ
Το δέντρο που έδινε
Η δράση ξεκίνησε με ένα παιχνίδι γνωριμίας με ονόματα: όλοι όρθιοι σε κύκλο είπαμε το όνομά μας και η ομάδα το επαναλάμβανε (στη δεύτερη ομάδα έγινε με ρυθμό).
«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά»: έτσι άρχισε η αφήγηση και αμέσως μετά από τη φράση αυτή ζητήθηκε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να φανταστούν τη μηλιά: τον κορμό της, τα κλαδιά της, τα φύλλα της, τους καρπούς της… Στη συνέχεια, σχηματίστηκαν ομάδες των πέντε παιδιών και τους ζητήθηκε να σχηματίσουν με τα σώματά τους μια μηλιά. Μόλις φτιάχτηκαν οι μηλιές, πάντα σε κύκλο, συνεχίστηκε η αφήγηση της ιστορίας με την αφηγήτρια στο ρόλο του παιδιού να βρίσκεται σε διάδραση με τις «μηλιές», μέχρι το σημείο που το αγόρι ξεκουράζεται κάτω από τον ίσκιο της μηλιάς. Τότε τα παιδιά κάθισαν στον κύκλο και η ιστορία συνεχίστηκε με την αφηγήτρια να αισθητοποιεί την ιστορία χρησιμοποιώντας το χάρτινο δέντρο στο κέντρο του κύκλου.
Στο τέλος της αφήγησης ξεκίνησε συζήτηση με αφόρμηση τις σκέψεις και τις κουβέντες των παιδιών γύρω από την ιστορία. Ύστερα, τα μικρότερα παιδιά ασχολήθηκαν με εικαστικές δραστηριότητες (ζωγραφική σε εικόνα του βιβλίου, ελεύθερη ζωγραφική, κολλάζ και κατασκευή δισδιάστατου/τρισδιάστατου δέντρου από χαρτί).
Η ομάδα των μεγαλύτερων παιδιών ασχολήθηκε με δύο άλλα θέματα: αρχικά, και καθώς το παραμύθι εξελίχθηκε, θίχτηκε το θέμα των πυρκαγιών, τα αίτια και οι τρόποι πρόληψης και προστασίας. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες ομάδες: των οικολόγων με στόχο την προστασία της φύσης και των εμπόρων/επιχειρηματιών/ εργατών και χρηστών που εκμεταλλεύονται τη φύση και ζουν από αυτήν.
Με τη μορφή της λεκτικής αντιπαράθεσης (debate) η κάθε ομάδα παρουσίαζε ένα επιχείρημα υπέρ της προστασίας της φύσης ή υπέρ της εκμετάλλευσής της. Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε ήταν η ορθολογική και με μέτρο εκμετάλλευση της φύσης και η αντικατάσταση των πόρων που χρησιμοποιούμε. Η δράση έληξε και για τις δύο ομάδες με την προβολή της αρχικής ιστορίας σε μορφή animation και σε ταινία μικρού μήκους με ηθοποιούς.