Ελλάδα

Κάνει πίσω για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους ο Υπουργός


Στα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα θα παραμείνει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως εξήγησε ο αρμόδιος υπουργός, οι ειδικοί παρουσίασαν στοιχεία για την οδική ασφάλεια, τα οποία αποδείκνυαν πως η εξαγγελία του υπουργείου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ/ώρα μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα είχε.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

Θυμίζουμε πως από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πρόταση Σπίρτζη για αύξηση του ορίου ταχύτητας, συγκοινωνιολόγοι είχαν εκφράσει τις αντιθέσεις τους για το γεγονός αυτό, λέγοντας πως κάθε αύξηση των ορίων ταχύτητας, αυξάνει το βαθμό επικινδυνότητας για σοβαρά τροχαία ατυχήματα και τον αριθμό των θυμάτων.
Τα ευρωπαϊκά παραδείγματα

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης εφαρμόζεται το όριο που έχει και η Ελλάδα, τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα. Μικρότερο είναι το όριο (120χλμ/ώρα) σε Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, ενώ Βουλγαρία και Πολωνία έχουν το μεγαλύτερο όριο, στα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Τα μικρότερα όρια ταχύτητας εφαρμόζονται στη Λετονία με 90 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ ακολουθούν Κύπρος και Νορβηγία με 100 χλμ/ώρα.

Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν υπάρχει καθορισμένο όριο ταχύτητας είναι η Γερμανία, ωστόσο εκεί ο νόμος ορίζει ως «προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ/ώρα».


Σχολίασε το
Στην κορυφή