Μια συζήτηση που προετοιμαζόταν για μήνες με βασικό σκοπό την παρουσίαση μελετών που αφορούν όλες τις μελέτες που τρέχουν για το οδικά δίκτυα και αφορούν το Λασίθι και την Ιεράπετρα, έγινε χθες με σκοπό να λυθούν απορίες, να ακουστούν παράπονα και προτάσεις για τα δύο τμήματα που καίνε την Ιεράπετρα, το ένα για το κομμάτι Ιεράπετρας-Παχειάς Άμμου, που έχει παγώσει και το άλλο για το κομμάτι Ιεράπετρα Μύρτος , με μελέτες σε αρχικό στάδιο και ήδη καταγεγραμμένες πολλές αντιδράσεις.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, κ Κουνενάκης που ήταν παρών στη χθεσινή συνάντηση, μιλώντας στο Ράδιο Λασίθι, ανέφερε πως πρόκειται για πολύ σημαντικές μελέτες που θα αναβαθμίσουν σε όλα τα επίπεδα την περιοχή. Για το κομμάτι Ιεράπετρας Παχειάς Άμμου, τόνισε πως παρά τις εγκρίσεις και την ολοκληρωμένη μελέτη που υπάρχει είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσει το έργο, με δεδομένη την ομόφωνη αντίδραση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιεράπετρας, ενώ για το κομμάτι Ιεράπετρα-Μύρτους τόνισε πως είναι ευτύχημα που η μελέτη είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο και μπορούν να γίνουν οι αλλαγές εκείνες που δεν θα δημιουργούν προβλήματα, ώστε να προχωρήσει ομαλά η μελέτη και τελικά η κατασκευή του δρόμου.
Σε ό,τι αφορά το Λασίθι υπάρχει μια μελέτη που αφορά το κομμάτι Νεάπολης-Αγίου Νικολάου που έιναι σε καλό σημείο και θα αναβαθμίσει πολύ το οδικό δίκτυο. Ένα άλλο κομμάτι που αφορά τη σύνδεση του Καλού Χωριού με τη Γέφυρα Φρουζή, υπάρχει η προμελέτη, όμως υπάρχουν πολλές ενστάσεις επείδη επηρεάζονται αγροτικές περιοχές.
Μια άλλη μελέτη που παρουσιάστηκε και βρίσκεται σε φάση εκπόνησης, είναι το κομμάτι από τη γέφυρα Φρουζή μέχρι την Παχειά Άμμο. Η μελέτη κόστους 1 εκατ. ευρώ με προύπολογισμό 65 εκατ. προβλέπει την κατασκευή δικτύου 6 χλμ με παράκαμψη της Παχειάς Άμμου και Γουρνιών, το οποίο θα ενώνεται με τον προτεινόμενο δρόμο Ιεράπετρας-Παχειάς Άμμου. Πρόκειται για μελέτη ξεχωριστή, από το προηγούμενο τμήμα και όπως τονίζει ο κ. Κουνενάκης θα βελτιώσει την κυκλοφορία.
Το κομμάτι της Ιεράπετρας-Παχειάς Άμμου παρουσιάστηκε επίσης στη χθεσινή συνάντηση. Το έργο προϋπολογισμού 90 εκατ. έχει έτοιμη τη μελέτη όμως οι αντιδράσεις από την Ιεράπετρα είναι ήδη μεγάλες και το έργο παγωμένο. Όπως λέει ο κ. Κουνενάκης, εκεί είναι δύσκολες οι αλλαγές αφού υπάρχει οριστική μελέτη, αν όμως το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράπετρας θελήσει να προτείνει αλλαγές στο Υπουργείο, μπορεί κάποια πράγματα να αλλάξουν. Θα περιμένουμε να δούμε αν υπάρξει νέα οριστική απόφαση από το ΔΣ Ιεράπετρας, αλλιώς δύσκολα προχωράει το έργο τονίζει ο πρόεδρος του ΟΑΚ.
Για το κομμάτι του ΝΟΑΚ, του Διευρωπαϊκού Δικτύου, υπάρχουν 3 διαφορετικές μελέτες με τη μια απ’ αυτές να είναι το κομμάτι Ιεράπετρα-Μύρτος. Όπως λέει ο κ. Κουνενάκης το ένα κομμάτι από το Ηράκλειο έχει προχωρήσει, υπάρχει ένα άλλο από το Μύρτος μέχρι την Βιάννο και το άλλο αφορά το Ιεράπετρα Μύρτος.
Ο κ. Κουνενάκης ανέφερε πως το Διευρωπαϊκό δίκτυο δίνει μεγάλη βαρύτητα στην Ιεράπετρα και τη σύνδεσή της με το Ηράκλειο και πρόκειται για δίκτυο που θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Η μελέτη υπολογίζεται να κοστίσει 1,35 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστούν 13 χλμ οδικού δικτύου, με κόστος 40 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κουνενάκης ανέφερε πως η μελέτη παρουσιάζει ένα νέο οδικό δίκτυο, αρκετά βόρεια, μακριά από καλλιεργημένες εκτάσεις που στο κομμάτι που πλησιάζει στο Μύρτος πλησιάζει στο υπάρχων.
Στη συνεδρίαση ακούστηκαν πολλές απόψεις, συμφωνήθηκε πως η διαβούλευση θα συνεχιστεί και οι αλλαγές που προτείνονται και θα προταθούν είναι εφικτό να υλοποιηθούν αφού η μελέτη βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, κάτι που σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΚ είναι ευτύχημα αφού έτσι θα μπορέσει να προχωρήσει ομαλά το έργο.
Aκούστε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν: