Ψήφισμα με το οποίο δηλώνεται η αντίθεση της στις αλλαγές σε επαναληπτικές και ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ΄Λυκείο, εξέδωσε η Ένωση Συλλόγων Γονέων Ιεράπετρας, το οποίο κοινοποιείται στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Τερζάκη, και στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου κ. Αϊβαλιώτη.
Διαβάστε αναλυτικά:
«Αντιμέτωποι με τις εξελίξεις όσον αφορά τον χρόνο διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου και την κατάργηση της επαναληπτικής εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αισθανόμαστε την ανάγκη να ενώσουμε κι εμείς τη φωνή μας με τις φωνές διαμαρτυρίας που ακούγονται από διάφορα μέρη της Ελλάδας, τόσο από γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και από τους ίδιους τους μαθητές.
Τα αντεπιχειρήματα για τη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων πριν από τις πανελλαδικές είναι αρκετά. Οι μαθητές βάσει όσων ίσχυαν μέχρι πρότινος είναι – καλώς ή κακώς – προσανατολισμένοι στη μελέτη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Κατά συνέπεια, περιμένουν με αγωνία την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων για να επιδοθούν στη συνέχεια και στις ενδοσχολικές, που για κάποιους μαθητές με αξιώσεις είναι επίσης σημαντικές προκειμένου να εξασφαλίσουν καλό βαθμό Απολυτηρίου. Ξαφνικά λοιπόν παρατείνεται η προετοιμασία και η αγωνία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ παράλληλα καλούνται να προετοιμαστούν «αξιοπρεπώς» και για τις ενδοσχολικές!
Πώς περιμένουμε λοιπόν να αντιδράσουν στις δύο αυτές προκλήσεις που ξαφνικά καλούνται να αντιμετωπίσουν; Τονίζουμε το «ξαφνικά» γιατί φυσικά θα ήταν ίσως πολύ διαφορετικά αν γνώριζαν την τροποποίηση από την Α’ ακόμα Λυκείου. Λίγους μήνες όμως πριν τις εξετάσεις, αφενός κάποιοι πιθανόν να καταρρεύσουν από τη διπλή πίεση και αγωνία και αφετέρου κάποιοι άλλοι ίσως επιλέξουν να «εγκαταλείψουν» μία από τις δύο εξεταστικές. Τι κερδίζουμε λοιπόν από την αιφνιδιαστική απόφαση για διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου πριν από τις πανελλαδικές; Θεωρούμε ότι ούτε υπάρχει όφελος για τους μαθητές ούτε αναβαθμίζονται οι ενδοσχολικές εξετάσεις.
Ως προς την κατάργηση της επαναληπτικής εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αρκεί μόνο να αναρωτηθεί κανείς ποιος νόμος και ποια διαδικασία μπορεί να αποκλείσει κάποιον/α μαθητή/ήτρια από τις εξετάσεις απλά και μόνο επειδή αυτός/ή έτυχε να αρρωστήσει. Ποιος αναλαμβάνει ηθικά, αλλά και οικονομικά, την ευθύνη για τη ματαίωση μιας προσπάθειας τόσο σημαντικής για το μέλλον ενός νέου ανθρώπου που απλά είχε την ατυχία να αρρωστήσει την πιο ακατάλληλη στιγμή; Ας είμαστε λογικοί: η ασθένεια, εφόσον είναι απόλυτα δικαιολογημένη και αποδεδειγμένη, είναι μια κατάσταση υπαρκτή και ως τέτοια δεν μπορεί να αγνοηθεί. Άρα πρέπει να προβλέπεται και η αντιμετώπισή της, δηλαδή μια επαναληπτική εξέταση.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε κι εμείς το Υπουργείο να επανεξετάσει τη θέση του ως προς τα δύο αυτά θέματα και τονίζουμε την ανάγκη καλύτερου προγραμματισμού και μεσοπρόθεσμης σταθερότητας στην εκπαιδευτική πολιτική.»