Μια πολύ κατατοπιστική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά της Κρήτης και κυρίως στους κλάδους των super-market και εστίασης, μετά από μια εβδομάδα περίπου από την ανακοίνωση της δεύτερης καραντίνας και του lockdown που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, έδωσε σήμερα στο Ράδιο Λασίθι ο Νεκτάριος Καραταράκης, πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Κρήτης, που ασχολείται και εκπροσωπεί τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο νησί, ενώ παράλληλα είναι και διευθυντής εφοδιασμού των super market CRM Αριάδνη.
O κ. Κανακαράκης μίλησε καταρχάς για τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές μέσα στα super market μετά την απαγόρευση πώλησης μιας μεγάλης γκάμας αγαθών, όπως ρούχα, ηλεκτρικά είδη, παιχνίδια κλπ, κάτι που έγινε για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού αφού τα καταστήματα λιανεμπορίου είναι πλέον κλειστά.
Ένα νέο δεδομένο όπως είπε, είναι πως με νέα υπουργική απόφαση, πλέον επιτρέπεται η πώληση μπαταριών και συσκευών υγραερίου που αρχικά είχε απαγορευτεί.
Σε αυτή τη νέα φάση και το νέο lockdown ο κ. Κανακαράκης ανέφερε πως πριν την ανακοίνωση του lockdown τα super-market συνολικά στην Κρήτη είχαν μια άνοδο πωλήσεων στο 11%, ενώ την αμέσως επόμενη μέρα των ανακοινώσεων οι αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 35-40%.
Ο κόσμος όπως είπε προτίμησε για τις αγορές του τα ζυμαρικά, αλεύρι ζάχαρη και κονσέρβες και παράλληλα αυξημένες ήταν οι πωλήσεις σε διάφορα καθαριστικά σπιτιού, γάντια, και αποστειρωτικά είδη.
Η αύξηση αυτή όπως είπε δεν είχε καμία σχέση με αυτό που συνέβη στην πρώτη περίοδο απαγόρευσης κυκλοφορίας όταν και η αύξηση των πωλήσεων ήταν εκρηκτική, κάτι που δείχνει πως ο κόσμος έχει πλέον προσαρμοστεί καλύτερα στις νέες συνθήκες ενώ παράλληλα έχει κατανοήσει πως δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει προβλήματα στην επάρκεια αγαθών.
Προβλήματα από τη νέα αυτή πραγματικότητα εκτίμησε πως θα αντιμετωπίσει ο κλάδος της εστίασης, και όσα καταστήματα λειτουργούν με delivery και take away, αφού νέες μελέτες αλλά και η αύξηση πωλήσεων σε είδη μαγειρέματος και μικρών ηλεκτρικών συσκευών, δείχνουν πως πλέον το καταναλωτικό κοινό έχει στραφεί πολύ περισσότερο στο μαγείρεμα στο σπίτι με την πτώση στον κλάδο εστίασης της Κρήτης (που λειτουργεί) την τελευταία εβδομάδα να εκτιμάται σε περισσότερο από 60%. Η μεγάλη αυτή πτώση που ήδη παρατηρείται οφείλεται όπως λέει στην πολύ μεγάλη αλλαγή ψυχολογίας που υπάρχει στην Κρήτη, αφού έχει γίνει πλέον φανερό πως τα κρούσματα αυξάνονται, τα Νοσοκομεία ιδιαίτερα στο Ηράκλειο γεμίζουν μέρα με τη μέρα, και ο κόσμος είναι πολύ πιο προσεκτικός σε όλες τις κινήσεις του.
Πλέον όπως είπε η κατάσταση στα super-market έχει ομαλοποιηθεί πλήρως και υπάρχει επάρκεια προϊόντων ακόμα και στα είδη που είχαν αρχικά αυξημένη ζήτηση, αφού πέρα από την πιο ψύχραιμη αντιμετώπιση των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις ήταν καλύτερα προετοιμασμένες για το δεύτερο κύμα της πανδημίας., ενώ παράλληλα λειτουργεί πλήρως ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας.
Aκούστε αναλυτικά:
[outofthebox dir=”/κανακαράκης-1611″ account=”dbid:AADC5O30l-31PDenvUtliu5YXlKNhKS8xzw” mode=”audio” viewrole=”administrator|author|contributor|editor|subscriber|guest” downloadrole=”all”]