Η νέα χάραξη για το δρόμο Μύρτους Ιεράπετρας για το διευρωπαϊκό δίκτυο και το σημείο που βρίσκεται τώρα η συγκεκριμένη μελέτη, παρουσιάστηκε χθες στην Ιεράπετρα, για ένα έργο που έχει προκαλέσει αρκετή ανησυχία αφού μιλάμε για ένα δρόμο που περνάει μέσα από το πιο παραγωγικό κομμάτι της θερμοκηπιακής Ιεράπετρας.
Η συμμετοχή του κόσμου ήταν μικρή στη χθεσινή παρουσίαση, παρόλα αυτά οι μελετητές του ΟΑΚ άκουσαν όλους τους προβληματισμούς και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν αλλά και το αίτημα της περιοχής να χαραχτεί ο δρόμος βορειότερα, πιο μακριά από τη θάλασσα και τις θερμοκηπιακές καλλιέργειες, σε σημεία που θα χρειαστούν λιγότερες απαλλοτριώσεις.
Παρουσιάστηκαν οι 3 εναλλακτικές προτάσεις που εξετάστηκαν, αλλά και αυτή πρόταση που προχώρησε και προβλέπει τη κατασκευή του Διευρωπαϊκού Δικτύου σε μια ευθεία περίπου από τα φωτώρια Καπινιάρη ως την περιοχή του Γαβρίλη.
Για την πρόταση αυτή που προχώρησε αναφέρθηκε από τον μελετητή ότι προτιμήθηκε λόγω κόστους, αφού η πρόταση που περνούσε περίπου 150 μέτρα βόρεια από τα θερμοκήπια και κοντά απ’ το Φράγμα Μπραμιανών είχε το διπλάσιο κόστος για το τεχνικό πρόγραμμα, δηλαδή 100 εκατ. ευρώ έναντι 50.
Προβληματισμός υπάρχει και για το σκεπτικό της πρόταση αφού φαίνεται πως δεν έχει ληφθεί υπόψιν τα κόστη των απαλλοτριώσεων τα οποία στην περίπτωση που προτιμήθηκε θα είναι πολλαπλάσιο, κάτι που οι μελετητές δεν έχουν λάβει υπόψιν, και ανέφεραν πως αυτό είναι κάτι που θα εξεταστεί μελλοντικά.
Ο Δημοτικός Σύμβουλος Γιώργος Προϊστάκης, βρέθηκε στην παρουσίαση και όπως είπε το σχέδιο όπως παρουσιάστηκε είναι πάρα πολύ προβληματικό, με πολλά λάθη και είναι μια πρόταση που δεν πρόκειται να προχωρήσει. Παρόλα αυτά η ανταπόκριση που υπήρχε από τον μελετητή ήταν μικρή και αυτό που αναφέρθηκε είναι πως τα ζητήματα και τα λάθη που αναφέρθηκαν θα εξεταστούν σε επόμενη φάση.
Ο κ. Προϊστάκης τόνισε πως μόνη επιλογή είναι η πολιτική πίεση ώστε να αναθεωρηθεί η μελέτη και να μην καταστραφεί μια ολόκληρη περιοχή, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει αφού φάνηκε χθες πως από πλευράς χρηματοδότησης φαίνεται πως η μελέτη μπορεί να προχωρήσει. Παράλληλα πρέπει να τεθεί και το θέμα της αλλαγής χάραξης στη μελέτη του δρόμου Ιεράπετρας Παχειάς-Άμμου, όπου με μια κοινή στρατηγική και αλλαγή χάραξης μπορούν και οι δύο μελέτες να προχωρήσουν και να γίνουν τα έργα.
.