Με νέες εικόνες και αρκετή αισιοδοξία για το μέλλον επέστρεψε ο συνεταιρισμός Ανατολή από την μεγαλύτερη έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών παγκοσμίων Fruitlogistica που διοργανώθηκε από τις 6 μέχρι 8 Φεβρουαρίου στο Βερολίνο.
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του συνεταιρισμού, Φώντας Φουλούμης, μίλησε στο Ράδιο Λασίθι τόσο για τις εντυπώσεις του, την αξία και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις, αλλά και τη φετινή κατάσταση στην αγροτική Ιεράπετρα και τα βήματα που θα μπορούσαν να γίνουν για ένα καλύτερο μέλλον.
Η Ανατολή συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στην έκθεση μαζί με 3.500 χιλιάδες εκθέτες από 80 χώρες του κόσμου και συνολικά 74 εκθετών από την Ελλάδα, που είναι ο μεγαλύτερος αριθμός εκθετών που έχει πάει ποτέ.
Βασικός στόχος της συμμετοχής στην έκθεση ήταν η εδραίωση του brandname τόσο της Ανατολής όσο και της Κρήτης γενικότερα, αλλά και να γίνουν γνωστές και ξεκάθαρες οι δυνατότητες που έχει η Ανατολή για εμπορικές συνεργασίες με επιχειρήσεις του εξωτερικού.
Το αποτέλεσμα ήταν πολύ θετικό όπως είπε και αρκετά καλύτερο από την περσινή αντίστοιχη συμμετοχή του συνεταιρισμού κάτι που φάνηκε από τις επαφές που έγιναν μετά το τέλος της έκθεσης.
Η ποιότητα των τοπικών προϊόντων είναι το βασικό πλεονέκτημα το οποίο προβάλλεται αφού τόσο η Ιεράπετρα όσο και η Κρήτη και η Ελλάδα γενικότερα δεν έχει τη δυνατότητα να συναγωνιστεί σε ποσότητες χώρες όπως η Ισπανία και το Μαρόκο.
Το πολύ θετικό όπως είπε ο κ. Δουλούμης είναι πως η αυξημένη ποιότητα και η γεύση των κρητικών προϊόντων έχει γίνει γνωστή και αποδεκτή σε εμπόρους και επιχειρήσεις του εξωτερικού και έτσι πλέον η προσπάθεια γίνεται για τις όσο το δυνατόν καλύτερες δυνατές τιμές, προσπάθεια που έχει δυσκολίες λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Προσωπική του θέση, για την οποία όπως λέει πολλοί μπορεί να μην συμφωνούν, είναι πως τόσο η Ιεράπετρα όσο και η Κρήτη συνολικά θα πρέπει να κινηθεί στη δημιουργία μιας ενιαίας ταυτότητας και σήματος ώστε τα προϊόντα της να γίνονται αμέσως γνωστά και να έχουν πολύ μεγαλύτερες ευκαιρίες για διακίνηση σε μεγαλύτερες αλυσίδες προμηθευτών.
Αυτό ήταν κάτι που έγινε φανερό και στην Fruitlogistica όπου σε αντίθεση με τις ελληνικές συμμετοχές, πολλές άλλες χώρες και περιοχές, οι οποίες άφησαν στην άκρη τον πολύ μεγαλύτερο ανταγωνισμό που επικρατεί, και παρουσίασαν ένα ενιαίο πρόσωπο.
Aκούστε αναλυτικά:
.