Από τις 6:00 το πρωί της Τετάρτης μέχρι τις 6:00 το πρωί της Παρασκευής θα είναι δεμένα τα πλοία στα λιμάνια λόγω της 48ωρης απεργίας της ΠΝΟ.
Αντίθετα με όσα είχε δηλώσει στο Ράδιο Λασίθι την προηγούμενη εβδομάδα ο συνδικαλιστής και πρόεδρος των ηλεκτρολόγων πλοίων, Ν. Μούγιος, ο οποίος είχε τονίσει πως η 48ωρη απεργία δεν θα παραταθεί, στο δελτίο τύπου τηςν ΠΝΟ αναφερόταν πως υπάρχει προοπτική κλιμάκωσης της απεργίας.
Σε σημερινή επικοινωνία του Ράδιο Λασίθι με τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Ν. Χαλά, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για παράταση, κάνοντας φανερό πως υπάρχει μια διάσταση απόψεων και θα ακολουθήσουν επαφές και επικοινωνίες για να ληφθεί η τελική απόφαση. Όπως είπε δεν μπορεί να δηλώσει αυτή τη στιγμή ποιο είναι το πιθανότερο σενάριο και όλα θα ξεκαθαρίσουν την Πέμπτη το μεσημέρι μετά και τη νέα συνέλευση που θα αποφασιστεί η συνέχεια.
Η ΠΝΟ έχει αποφασίσει επίσης τη συμμετοχή του κλάδου των ναυτικών και στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ για τις 4 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Πέμπτη, ενώ προειδοποιεί με νέα κλιμάκωση κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό στη βουλή.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είπε ότι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας τον διαβεβαίωσε ότι είναι ακόμα ανοιχτή στο διάλογο για το ασφαλιστικό και ότι η ένταξη του ταμείου των ναυτικών στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, θα γίνει με τη διατήρηση μιας γενικής διεύθυνσης, που θα κάνει ό,τι κάνει το ΝΑΤ τώρα. Επίσης αναφερόμενος στα βαρέα και ανθυγιεινά, είπε ότι ο υπουργός Εργασίας τον διαβεβαίωσε ότι δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Η ΠΝΟ από την πλευρά της ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό τονίζοντας ότι λόγω ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος δεν μπορεί να γίνει η ένταξη του ΝΑΤ στο Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, ενώ πρόσθεσαν ότι έχουν ήδη πρόταση την οποία έχουν καταθέσει και με την οποία λύνεται το πρόβλημα της χρηματοδότησης του ταμείου.
Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι όλα τα πλοία του νόμου 27/1975 και οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπάγονται σε αυτόν το νόμο, απολαμβάνοντας προνόμια, να καταθέτουν στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στοιχεία της blue list που να περιλαμβάνει επίσημα την κάθε μεταβολή και ένταξη ναυτικού που εντάσσεται στο πλήρωμα ενός πλοίου, και η πρόσληψη αυτή να γίνεται με σύμβαση και κοινωνική ασφάλιση.
Τα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με τα βαρέα και ανθυγιεινά είπαν προς τον υπουργό ότι η εξαίρεση υπάρχει στο τρίτο μνημόνιο, αλλά δεν αναφέρεται ρητά στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για το ασφαλιστικό.