«Τσουνάμι», πέφτουν οι καταγγελίες των καταναλωτών, προς την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για θέματα που προκύπτουν από την κινητή τηλεφωνία και ίντερνετ, και για διευκόλυνση των μελών της και μη μελών , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαχώρισε τις καταγγελίες και δίνει κατευθύνσεις , προκειμένου οι καταναλωτές να απευθύνονται αρμοδίως. για την επίλυση αυτών, διευκολύνοντας τον καταναλωτή.
15 θέματα των καταναλωτών κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ , βρίσκουν λύση , από τους παρακάτω αρμόδιους φορείς:
- Επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και εταιρειών αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις).
Αρμοδιότητα: Πολιτικά Δικαστήρια ,Συνήγορος του Καταναλωτή. και Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών, εγγεγραμμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
- Εξέταση κάθε είδους διαφορών μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών σχετικά με καταχρηστικούς όρους σύμβασης, που δε σχετίζονται με τη νομοθεσία περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Αρμοδιότητα: Πολιτικά Δικαστήρια, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης.και Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών,εγγεγραμμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
- Εξώδικη επίλυση κάθε είδους διαφορών μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών.
Αρμοδιότητα: Συνήγορος του Καταναλωτή. Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού ,
και Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών,εγγεγραμμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
- Ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, αθέμιτων εμπορικών πρακτικών (π.χ. παραπλανητικές διαφημίσεις).
Αρμοδιότητα: Πολιτικά Δικαστήρια, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης.
- Το περιεχόμενο των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
Αρμοδιότητα: Εμπλέκονται διάφοροι φορείς ανάλογα με το περιεχόμενο της ΥΠΠ (όπως το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών,εγγεγραμμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. ).
- Θέματα σχετικά με την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών.
Αρμοδιότητα: Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.
- Επεξεργασία και χρήση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών από τις εταιρείες.
Αρμοδιότητα: Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
- Πλαστογραφήσεις υπογραφών σε συμβάσεις.
Αρμοδιότητα: Ποινικά/ Πολιτικά Δικαστήρια.
- Επιβολή στις εταιρείες ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεώσεων σχετικά με την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών σε όλη τη χώρα.
Αρμοδιότητα: Το συγκεκριμένο θέμα άπτεται του επιχειρησιακού σχεδίου κάθε εταιρείας.
- Ανεπιθύμητη ηλεκτρονική αλληλογραφία, τα λεγόμενα spam. Τα spam είναι μηνύματα που αποστέλλονται προς πολλούς παραλήπτες, χωρίς τη συναίνεσή τους. Συχνά σχετίζονται με την προώθηση προϊόντων.
Αρμοδιότητα: Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
- Το περιεχόμενο των δικτυακών τόπων (website).
Αρμοδιότητα: Εμπλέκονται διάφοροι φορείς ανάλογα με το περιεχόμενο του δικτυακού τόπου. Ιδίως στην περίπτωση που πιθανολογείται απάτη μέσω του δικτυακού τόπου, αρμόδιο είναι το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.
- Το περιεχόμενο του συνόλου των ραδιοφωνικών και των τηλεοπτικών εκπομπών.
Αρμοδιότητα: Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
- Ελαττωματικές τηλεπικοινωνιακές συσκευές (π.χ. σταθερά και κινητά τηλέφωνα, φαξ, router, modem).
Αρμοδιότητα: Ο εκάστοτε κατασκευαστής, Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών
- Τυχόν επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών από την ακτινοβολία που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
Αρμοδιότητα: Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας
- η Εθνική Επιτροπή Ταχυδρομείων και Επικοινωνιών, ( ΕΕΤΤ), Ανεξάρτητη Αρχή, δεν έχει αρμοδιότητα στα παραπάνω θέματα