Μια πολύ σημαντική ολοήμερη δράση για ένα θέμα που «πονάει» ιδιαίτερα την Κρήτη και έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια, διοργανώθηκε την Κυριακή στην Ιεράπετρα από την διοργανώτρια ομάδα του Κρυμμένου Θησαυρού «Road Runners», σε συνεργασία με το Δήμο Ιεράπετρας.
Βασικός ομιλητής των απογευματικών εκδηλώσεων ήταν ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο Λασίθι, για τα τροχαία στην Κρήτη, την κατάσταση του οδικού δικτύου, και πως η κατάσταση αυτή μπορεί να βελτιωθεί.
Η Κρήτη και οι κρητικοί όπως είπε δεν έχουν στο αίμα και στην κουλτούρα τους, την σωστή οδηγική συμπεριφορά, γιαυτό και η προσπάθεια για ενημέρωση είναι πάντα πάρα πολύ σημαντική.
Πέρυσι, το 2019, ήταν μια χρονιά με ρεκόρ θανάτων για την Κρήτη με 60 άτομα να χάνουν τη ζωή τους, σε τροχαία δυστυχήματα. Κανένας απ’ αυτούς τους θανάτους δεν ήταν τυχαίος, τόνισε ο κ. Λιονάκης, με την πλειοψηφία τους να οφείλεται σε μη χρήση κράνους ή ζώνης (σε όλες τις θέσεις) στο αυτοκίνητο.
Παρόλα αυτά το 2020 ξεκίνησε πολύ καλύτερα αφού τέτοια μέρα πέρυσι είχαμε ήδη 10 νεκρούς ενώ φέτος είναι μόνο ένας.
Το ζήτημα της κατασκευής του ΒΟΑΚ, που ήρθε πάλι στην επιφάνεια με την επίσκεψη Μητσοτάκη, σχολιάστηκε ιδιαίτερα από τον κ. Λιονάκη, τονίζοντας πως πρόκειται για θέμα απόλυτης προτεραιότητας, και η συζήτηση περί διοδίων είναι εντελών άκαιρη.
Κανείς σύγχρονος δρόμος και ασφαλής δρόμος οπουδήποτε στην Ευρώπη δεν λειτουργεί χωρίς διόδια, και ακόμη και η Γερμανία που ήταν μια από τις ελάχιστες χώρες παγκοσμίως που δεν είχαν διόδια, ετοιμάζονται να εγκαταστήσουν, ενώ ήδη χρέωναν τα βαρέα οχήματα. Kι αυτό γιατί όπως είπε το ετήσιο κόστος συντήρησης για ένα τυπικό αυτοκινητόδρομο είναι 32.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ποσά τεράστια για μια χώρα με τόσα οικονομικά προβλήματα, όπως η Ελλάδα
Παρόλα αυτά για ένα δρόμο που από την ημέρα που θα ξεκινήσει θα χρειαστούν 10 χρόνια τουλάχιστον για να ολοκληρωθεί, δεν είναι δυνατόν να μπαίνει από τώρα το θέμα.