Μια εικόνα για την καλλιεργητική περίοδο που έχει ξεκινήσει στην Ιεράπετρα, τις προκλήσεις και τις προσδοκίες της χρονιάς που ξεκινά έδωσε σήμερα στο Ράδιο Λασίθι ένας από τους επαγγελματίες του χώρου, που εδώ και χρόνια παρακολουθεί στενά όλα τα στάδια παραγωγής της περιοχής.
Ο υπεύθυνος φυτοπροστασίας της εταιρίας Syngenta, Μανώλης Δελημπαλταδάκης, μίλησε για την κατάσταση των καλλιεργειών αυτή την περίοδο στην Ιεράπετρα, αναφέροντας πως σε αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει κάποια αξιόλογη μεταβολή σε σχέση με τα περασμένα χρόνια με τους παραγωγούς να είναι σταθεροί στις φυτεύσεις τους. Μόνη αλλαγή που παρατηρείται είναι η μικρή μείωση που φαίνεται πως υπάρχει σε καλλιέργειες αγγουριού, μια τάση που δεν ακολουθεί η υπόλοιπη Κρήτη.
Αυτό που έχει αλλάξει αρκετά είναι η πρωιμότητα των καλλιεργειών με πολλούς παραγωγούς να έχουν ξεκινήσει να καλλιεργούν έως και ένα μήνα νωρίτερα θέλοντας να επεκτείνουν την ωφέλιμη καλλιεργητική περίοδο.
Σε επίπεδο ασθενειών, τόνισε πως οι αυξημένες ζέστες του Αυγούστου επηρέασαν αρνητικά τα ριζικά συστήματα των νέων φυτεύσεων, δημιουργώντας ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίστηκε αλλά συνέστησε στους παραγωγούς ακόμα και αν έχουν εμβολιασμένα φυτά να συνεχίσουν να δείχνουν προσοχή και να ακολουθούν τις οδηγίες αφού τα νεαρά φυτά δεν έχουν αναπτύξει ακόμα πλήρως τις αντοχές τους.
Σε ότι αφορά το μεγάλο πρόβλημα της Tuta, ο κ. Δελημπαλταδάκης ανέφερε πως αυτή την περίοδο φαίνεται πως το πρόβλημα είναι μικρότερο από πέρυσι, όμως η πρόληψη εξακολουθεί να είναι το σημαντικότερο μέτρο αντιμετώπισης και οι παραγωγοί δεν θα πρέπει να εφησυχάζουν.
Εκεί που φαίνεται πως φέτος υπάρχει αυξημένο πρόβλημα είναι στην αντιμετώπιση του αλευρώδη, και οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν αυξημένη προσοχή αφού οι αλευρώδεις εκτός των άλλων, είναι και φορείς ιώσεων.
Πολύ καλό τεχνικό επίπεδο, πρόβλημα το μάρκετινγκ στην Ιεράπετρα
Σε γενικότερο επίπεδο ο κ. Δελημπαλταδάκης τόνισε πως η περιοχή της Ιεράπετρας βρίσκεται σε πάρα πολύ αυξημένο επίπεδο σε ότι έχει να κάνει με τις γνώσεις, το τεχνικό επίπεδο, αλλά και την ευκολία με την οποία οι αγρότες υιοθετούν νέες πρακτικές. Στοιχεία που δίνουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα στην περιοχή σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες περιοχές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη την Ευρώπη.
Βασικό πρόβλημα όμως παραμένει η μεγάλη υστέρηση στο επίπεδο της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, στοιχεία που είναι απαραίτητα στο να αναδείξουν την ποιότητα και να δώσουν αυξημένη προστιθέμενη αξία στα αγροτικά προϊόντα. Εκεί είναι ένας τομέας που απαραίτητα θα πρέπει να δώσει βάρος όλη η αγροτική Ιεράπετρα και συνολικά η Κρήτη, αφού μόνο με την ανάδειξη της ποιότητας και της ξεχωριστής ταυτότητας των προϊόντων της περιοχής μπορεί να κερδίσει χώρο σε αγορές τις οποίες χώρες, όπως η Ισπανία, κυριαρχούν λόγω των πάρα πολύ μεγαλύτερων ποσοτήτων προϊόντων που η Ελλάδα δεν μπορεί να παράξει.